Gå til hovedindhold
RA.Type: Arkitekturmål, -principper og regler

Arkitekturprincip 5: Processer optimeres på tværs

Digitale løsninger udarbejdes med borgere og virksomheder som udgangspunkt, så serviceforløb opleves sammenhængende på tværs af myndigheder.

Ældre end 12 mdr.
  • Læs op

Indhold

    Arkitekturregler

    AR 5.1: Design sammenhængende brugerrejser

    Digitale services designes med brugeren som udgangspunkt og med et kendskab til hele processen, således at brugeren oplever en god, nem og sammenhængende service også på tværs af myndigheder.

    AR 5.2: Optimér tværgående processer efter fælles mål

    Tværgående processer optimeres med udgangspunkt i fælles mål for sammenhængende, effektive og værdiskabende arbejdsgange.

    AR 5.3: Betydelige forretningshændelser skal kunne meddeles omverdenen (FK)

    Forretningshændelser skal kunne meddeles omverdenen, således at der kan ageres på det i andre it-løsninger.

    Print

    KL har udarbejdet to A1 plakater med de Fælleskommunale Arkitekturmål og de Fælleskommunale Arkitekturprincipper og -regler.

    HENT PLAKATERNE HER

    Kontakt

    Programleder

    Vibeke Normann

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3883

    E-mail: vno@kl.dk